Zwangerschap Fitness Zaandam | PT Central

Zwangerschap Fitness Zaandam

Sporten na je zwangerschap

Ben je onzeker na je zwangerschap en zit je niet meer zo lekker in je vel als voorheen? Een veelvoorkomende uitdaging waar jij als net bevallen vrouw tegenaan kan lopen is het wennen aan- en accepteren van jouw nieuwe lichaam. Ofwel, het ontzwangeren. Je lichaam heeft net negen maanden jouw kindje gedragen en op de wereld gezet en is natuurlijk niet meer hetzelfde als voorheen. Ai, maar dat is toch wel even slikken. Gelukkig kan PT-Central je bij ondersteunen met onze Personal Training Zwangerschapsherstel! 

Geïnteresseerd? Boek dan direct een gratis proefles of neem contact met ons op om de mogelijkheden van zwangerschap fitness voor jou te bespreken.

Zwangerschapsfitness Zaandam

Boek nu een
Gratis Proefles!

Ik doe mee!

Zwangerschapsfitness

Ontzwangeren: onzekerheid na de bevalling

Tijdens het ontzwangeren kun je je prikkelbaar en nogal vreemd voelen. Je lichaam is niet meer hetzelfde, je bent continu vermoeid en misschien heb je als klap op de vuurpijl óók nog eens zwangerschapsstriae erbij gekregen. Genoeg redenen om je even niet zo lekker te voelen over je nieuwe lichaam na de bevalling.

Gelukkig zijn deze symptomen volstrekt normaal. Je kan niet verwachten dat je twee weken na je zwangerschap alweer in die oude spijkerbroek past. Dat kost toch echt wat meer tijd, dus bespaar jezelf de teleurstelling. Ongeveer een week na je bevalling mag je vaak al wel weer wat kleine oefeningetjes doen om je lichaam alvast voor te bereiden op het herstel.

Boek direct jouw gratis proefles of plan een intake met ons in.

Fit worden na zwangerschap

Wanneer weer sporten na een zwangerschap 

Na ongeveer zes tot acht weken mag je weer intensiever gaan sporten. Tijd om weer fit te worden na je zwangerschap. Maar ook nu is nog enige voorzichtigheid geboden. Want hoe pak je het sporten weer op zonder je lichaam direct té veel te belasten en meer schade aan te richten? Dat is waar een personal trainer jou uitstekend bij kan helpen.

Het allerbelangrijkste waar je op moet letten is het belasten van de bekkenbodem. Als je deze té snel na de bevalling belast (staan of tillen), heb je meer kans op klachten tijdens de menopauze, zoals incontinentie. De bekkenbodemspieren en banden hebben drie tot vier maanden nodig voordat je ze weer volledig kan belasten. Zorg dus voor goede en professionele begeleiding tijdens het sporten!

Boek direct jouw gratis proefles of plan een intake met ons in.

Zwangerschapsherstel Fitness

Zwangerschapsherstel bij PT-Central

Het herstellen van een zwangerschap dient met de grootste zorg te gebeuren. PT-Central kan je hierbij helpen. Met onze personal training voor zwangerschapsherstel les, focussen we ons op het lichaam van een vrouw na de bevalling. Als je bij ons komt sporten maken we eerst een plan op basis van jouw lichaam na de zwangerschap, je conditie en je persoonlijke doelen.

Vervolgens ga je onder begeleiding van één van onze ervaren personal trainers op een verantwoorde en veilige manier werken aan het herstel na jouw zwangerschap.

Kosten en aanvullende informatie

Doordat we bij PT-Central veel gebruik maken van oefeningen met oog op mobiliteit en eigen lichaamsgewicht is het al gauw mogelijk om aan alle oefeningen mee te doen. Door onze professionele begeleiding en kennis hoeft het je aan niks te ontbreken.

De kosten van de zwangerschapshersteltraining zijn afhankelijk van de vorm en de intensiteit. Wil je herstellen door middel van personal training? Dan kun je al vanaf € 35,- per sessie bij ons terecht!

Meer een fan van groepstraining? Dan is de small group training echt iets voor jou. Je boekt de small groep zwangerschap hersteltraining al vanaf € 50,- per maand.

Boek direct jouw gratis proefles of plan een intake met ons in.

Fit worden na zwangerschap

Fit worden na je zwangerschap

We hebben alle materialen die nodig zijn voor bijvoorbeeld circuittraining. Deze trainingsvorm is zwaar maar optimaal voor het herstel en jou weer dat gewenste strakke lijf te geven.

Wat de workout inhoudt:

Bij circuittraining van PT-Central kan je bijvoorbeeld denken aan de volgende oefeningen:

Naast deze oefeningen hebben we nog veel meer voor het herstel van jouw lichaam. Onze personal trainers weten precies welke oefeningen goed passen bij de fase van het herstel en de conditie van jouw lichaam. Het gaat er tenslotte om dat jij een zo goed mogelijk resultaat behaalt zonder dat je hiermee schade aan je lichaam toedient!

Boek direct jouw gratis proefles of plan een intake met ons in.

afvallen vrouwen

Gratis proefles bij PT-Central!

Ben jij weer klaar om fit te worden na je bevalling maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Of vind je het vervelend om in grote groepen te trainen? Kom dan een keer proefsporten bij PT-Central. Meld je gauw voor een GRATIS proefles!

PT Tip | Overleg voor je eigen veiligheid en gezondheid altijd eerst met je arts of gynaecoloog voordat je weer gaat beginnen in de sportschool.

thin arrowheads pointing down

Wil jij weten wat we voor jou kunnen betekenen?

Vraag hieronder een vrijblijvend en gratis intakegesprek aan. We gaan samen jouw doelen bespreken en kiezen een trainer die bij jou past. Je hebt niks te verliezen toch, alleen iets te winnen!

Ga jij de uitdaging aan?

GRATIS PROEFLES!

 

ADRES

Adres PT Central

Gerrit Kiststraat 21
1506 SZ Zaandam

Contact

Contact PT-central

+31 (6)55526241
info@ptcentral.nl

Tijden

Openingstijden PT-central

Wanneer jij wilt.

Check ons op Social Media!

PT-Central Facebook

 

PT-Central Instragram

Beoordeling door klanten:
10/10 -
18 beoordelingen

 Disclaimer & Privacyverklaring  |  Sitemap